سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنرهای رزمی
به مردم بیاموز و دانش دیگران را فراگیر، تا دانش خود را استوار کرده [امام حسن علیه السلام]

نوشته شده توسط:   RezaTiger  

جمعه 83 آذر 27  1:1 صبح

سومین زن درعالم وینگ چون ، یعنی عروس استادی که (یپ من) شاگرد او بود،افتخار آن را داشت تا به همسرش تکنیکهای وینگ چون را آموزش دهد .

شوهر این خانم که پسر استاد بود افتخار آشنایی با تکنیکهای سری را نداشت و چون آن توانایی خاص تنها در این خانم دیده شد ، از طرف پدرشوهرش مفتخر به دریافت تکنیکهای مرگبار گشت .

در دیگر داستنهایی که از سبکهای کونگ فو وجود دارد زنان نقش موثری داشته اند. بطور مثال سبک (درنایی که بدنبال طعمه است) توسط یک خانم بودایی بوجود آمد.تنها استاد این سبک که درقید حیات است مقیم کشور تایوان میباشد، سبکی که آدمی رابه یاد وینگ چون میاندازد.

همچنین سبک (چوکاشائولین) که یک سبک کلاسیک جنوبی معبد شائولین است، آن هم توسط یک خانم بودایی ابداع گردید و آخرین استاد در قیدحیات این سبک درحال حاضر مقیم کشور مالزی است .

البته در خارج از مرزهای چین هم خانمهای جنگجوی دیگری بوده اند ، بطور مثال شاهزاده فلیپینی (ژوزفینا) که درسبک (اسکریما) سبکی که مدت
۲۰سال در کنارسبک وینگ چون فعالیت مینماید ، استاد بنامی بود که دیگر درقیدحیات نیست.

از حق نمیتوان گذشت در نقاط دیگر جهان زنانی هستند که درجنگجویی جایگاه مهمی را کسب کرده اند . از مطالب فوق نتیجه میگیریم که در قرن بیستم نیز خانمها می توانند جایگاه خود را درهنرهای رزمی بیابند و...


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
چهارشنبه 103 اردیبهشت 19
امروز:   1 بازدید
دیروز:   6  بازدید
فهرست
آشنایی با من
هنرهای رزمی
RezaTiger
بامرام و بامعرفت ، شوخ طبع و بامزه، اهل کار و ورزش، دوستدار آدم بی شیله پیله،یه کلام ختم کلام رفیق نایاب
لوگوی خودم
هنرهای رزمی
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com