سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنرهای رزمی
دل ها بر دوستی آن که به آنها نیکی کند و دشمنی آن که بدان ها بدی کند، سرشته شده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   RezaTiger  

جمعه 83 آذر 27  1:1 صبح

سومین زن درعالم وینگ چون ، یعنی عروس استادی که (یپ من) شاگرد او بود،افتخار آن را داشت تا به همسرش تکنیکهای وینگ چون را آموزش دهد .

شوهر این خانم که پسر استاد بود افتخار آشنایی با تکنیکهای سری را نداشت و چون آن توانایی خاص تنها در این خانم دیده شد ، از طرف پدرشوهرش مفتخر به دریافت تکنیکهای مرگبار گشت .

در دیگر داستنهایی که از سبکهای کونگ فو وجود دارد زنان نقش موثری داشته اند. بطور مثال سبک (درنایی که بدنبال طعمه است) توسط یک خانم بودایی بوجود آمد.تنها استاد این سبک که درقید حیات است مقیم کشور تایوان میباشد، سبکی که آدمی رابه یاد وینگ چون میاندازد.

همچنین سبک (چوکاشائولین) که یک سبک کلاسیک جنوبی معبد شائولین است، آن هم توسط یک خانم بودایی ابداع گردید و آخرین استاد در قیدحیات این سبک درحال حاضر مقیم کشور مالزی است .

البته در خارج از مرزهای چین هم خانمهای جنگجوی دیگری بوده اند ، بطور مثال شاهزاده فلیپینی (ژوزفینا) که درسبک (اسکریما) سبکی که مدت
۲۰سال در کنارسبک وینگ چون فعالیت مینماید ، استاد بنامی بود که دیگر درقیدحیات نیست.

از حق نمیتوان گذشت در نقاط دیگر جهان زنانی هستند که درجنگجویی جایگاه مهمی را کسب کرده اند . از مطالب فوق نتیجه میگیریم که در قرن بیستم نیز خانمها می توانند جایگاه خود را درهنرهای رزمی بیابند و...


 

نوشته شده توسط:   RezaTiger  

چهارشنبه 83 آذر 25  1:2 صبح

دومین خانم ییم وینگ چون،اولین هنرجوی این هنربود که این سبک به نام اوست، جالبست که بدانید او نیز آموزش را اولین بار با شوهرش آغاز کرد.

زمانیکه ییم وینگ چون برای همسایگان تنهایک خانم خانه دارمحسوب میشد وی توانست با پشتکار و اراده قوی دومین زن مطرح در دنیای هنرهای رزمی گردد.

براستی چرادربین زنان کشورمان کمتر چنین اراده و پشتکاری دیده میشود؟ و همیشه از آنان بعنوان انسانهایی ضعیف نام میبرنند؟....

 



 

نوشته شده توسط:   RezaTiger  

سه شنبه 83 آذر 24  1:51 صبح

درتاریخچه پیدایش (وینگ چون کونگ فو) تازمانی که این هنر توسط استاد بزرگ(یپ من) برای اولین باردرهنگ کنگ به صورت علنی آموزش داده شد، سه زن نقش مهمی راایفا کرده اند.

اولین راهبه ی بودائی نجی موئی میباشد که ابداع کننده وینگ چون بوده است. او یکی از مخالفان سلسله ی منچوری بود و دراین میان بامردان جنگجوی زیادی که از طرف سلسله منچوری برگزیده میشدند ، مبارزه کرد و پیروز شد.

وی درسنین پیری یکی از استادان بنام کونگ فو شائولین رادرمبارزات پی درپی باشکست روبرو مینماید، و استاد که تحت تاثیر مهارت و فنون بی نظیر خانم نجی موئی قرارمیگیرد با وی ازدواج میکند و در زمره ی شاگردان او درمیآید....


 

نوشته شده توسط:   RezaTiger  

شنبه 83 آذر 21  2:18 صبح

هر فرد آماتور یا حرفه ای قبول داره که بیشتر افراد موفق درهنرهای رزمی ازبین مردان هستند ، حالا این سئوال پیش میآد که چرا زنان دراین مسئله کمتر از دیگر ابعاد زندگی فعال بودند؟

به نظر استاد ویکتور نماینده سازمان جهانی وینگ چون کونگ فو ، زنان نباید فکر کنند که برای هنرهای رزمی مناسب نیستند،چراکه داستانهای تاریخی خلاف آن راثابت می کنند.


 

نوشته شده توسط:   RezaTiger  

شنبه 83 آذر 21  1:55 صبح

سلام به همه دوستان خوبم،

متاسفانه هر چی گشتم ، وبلاگی درمورد هنر رزمی پیدا نکردم.

تصمیم گرفتم دراین مورد برای علاقمندان هنرهای رزمی مطلب بنویسم ، 

امیدوارم خوشتون بیاد .

 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 8
امروز:   0 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
آشنایی با من
هنرهای رزمی
RezaTiger
بامرام و بامعرفت ، شوخ طبع و بامزه، اهل کار و ورزش، دوستدار آدم بی شیله پیله،یه کلام ختم کلام رفیق نایاب
لوگوی خودم
هنرهای رزمی
اوقات شرعی
لینک دوستان
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com